Wybuch Varicella w Day-Care Center pomimo szczepień

W siedmiu badaniach skuteczności szczepionki przeciwko ospie wietrznej przeprowadzonej od momentu jej uzyskania, skuteczność leczenia wynosiła od 71 do 100 procent w przypadku choroby o dowolnym nasileniu i od 95 do 100 procent w przypadku umiarkowanej i ciężkiej choroby. Badaliśmy epidemię ospy wietrznej w populacji dzieci z wysokim odsetkiem szczepień, które uczęszczały do przedszkola w małej społeczności w New Hampshire. Metody
Korzystając ze standardowych kwestionariuszy, zebraliśmy informacje na temat historii medycznej i szczepień dzieci od rodziców i pracowników służby zdrowia. Analiza skuteczności szczepionki i czynników ryzyka niewydolności szczepionki była ograniczona do dzieci, które w czasie epidemii były zapisywane do ośrodka opieki dziennej i uczęszczały przez tydzień lub dłużej i którym opiekowały się w budynku, który reprezentował epicentrum wybuchu, ponieważ transmisja nie została udokumentowana w drugim budynku.
Wyniki
Żylica oskrzelowa rozwinęła się u 25 z 88 dzieci (28,4 procent) między grudnia 2000 r. A 11 stycznia 2001 r. Przypadek indeksu wystąpił u zdrowego dziecka, które było szczepione trzy lata wcześniej i które zaraziło ponad 50 procent swoich kolegów z klasy, którzy mieli bez historii ospy wietrznej. Skuteczność szczepionki wynosiła 44,0% (przedział ufności wynoszący 95%, 6,9 do 66,3%) przeciwko chorobie o dowolnym nasileniu i 86,0% (przedział ufności 95%, 38,7 do 96,8%) przeciwko chorobie o umiarkowanym lub ciężkim przebiegu. Dzieci, które były szczepione trzy lata lub dłużej przed wybuchem choroby, były bardziej zagrożone niewydolnością szczepionki niż osoby, które były ostatnio zaszczepione (ryzyko względne, 2,6 [przedział ufności 95%, 1,3 do 5,3]).
Wnioski
W tym wybuchu szczepienia zapewniały słabą ochronę przed ospą wietrzną, chociaż istniała dobra ochrona przed chorobą umiarkowaną lub ciężką. Dłuższy odstęp od czasu szczepienia wiązał się ze zwiększonym ryzykiem niewydolności szczepionki. Przełomowe infekcje u zaszczepionych, zdrowych osób mogą być równie zakaźne jak ospa wietrzna u osób nieszczepionych.
Wprowadzenie
Od czasu uzyskania zezwolenia na szczepienie przeciwko ospie wietrznej w 1995 r. Opublikowano siedem badań skuteczności szczepionki.1-6 Skuteczność wahała się od 71 do 100 procent w przypadku choroby ospy wietrznej o dowolnym nasileniu i od 95 do 100 procent w porównaniu z ospą wietrzną o nasileniu umiarkowanym do ciężkiego choroba. Te wyniki są podobne do wyników z prób prelicensure, które wykorzystywały zarówno obecnie opracowaną szczepionkę, jak i inne preparaty wirusa Oka-szczep ospy wietrznej w celu immunizacji dzieci.7-14 W Stanach Zjednoczonych istnieją wyraźne dowody z trzech aktywnych miejsc nadzoru, że częstość występowania choroby ospy wietrznej i odsetek powiązanych hospitalizacji zmniejszyły się o 80 procent od czasu wprowadzenia szczepionki.15
Chociaż szczepionka zapewnia doskonałą ochronę przed umiarkowanym i ciężkim ospą wietrzną, u pewnych zaszczepionych osób po ekspozycji na chorobę zakaźną rozwija się zmodyfikowana postać ospy wietrznej. Z definicji przełomowe przypadki pojawiają się po 42 dniach po szczepieniu i zwykle są spowodowane wirusem typu dzikiego. Wysypki występujące mniej niż 14 dni po szczepieniu są zazwyczaj spowodowane wcześniejszą inkubacją choroby typu dzikiego, a wysypki występujące od 14 do 42 dni po szczepieniu mogą być przypisane do któregokolwiek szczepu i mogą być sklasyfikowane tylko na podstawie typowania molekularnego
[przypisy: bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, olx pasłęk, leczenie kanałowe kraków ]