Wpływ dawki dializacyjnej i strumienia błony w hemodializie podtrzymującej

Skutki dawki dializy i poziomu strumienia membrany dializacyjnej na śmiertelność i zachorowalność wśród pacjentów poddawanych hemodializie konserwacyjnej są niepewne. Metody
Podjęliśmy randomizowaną próbę kliniczną u 1846 pacjentów poddawanych trzy razy w tygodniu dializie, z zastosowaniem schematu dwóch na dwa, w celu losowego przydzielenia pacjentów do standardowej lub wysokiej dawki dializy oraz do dializatora o niskim strumieniu lub wysokim strumieniu.
Wyniki
W grupie z dawką standardową średni (. SD) stosunek redukcji mocznika wynosił 66,3 . 2,5 procent, pojedynczy kęs Kt / V wynosił 1,32 . 0,09, a zrównoważony Kt / V wynosił 1,16 . 0,08; w grupie z dużą dawką wartości wynosiły odpowiednio 75,2 . 2,5%, 1,71 . 0,11 i 1,53 . 0,09. Strumień, oszacowany na podstawie klirensu beta2-mikroglobuliny, wynosił 3 . 7 ml na minutę w grupie o niskim przepływie i 34 . 11 ml na minutę w grupie wysokoprzepływowej. Pierwotny wynik, zgon z jakiejkolwiek przyczyny, nie był znacząco zależny od przypisania dawki lub strumienia: względne ryzyko zgonu w grupie z dużą dawką w porównaniu z grupą otrzymującą dawkę standardową wynosiło 0,96 (przedział ufności 95%, 0,84 do 1,10 P = 0,53), a względne ryzyko zgonu w grupie wysokoprzepływowej w porównaniu z grupą o niskim przepływie wynosiło 0,92 (przedział ufności 95%, 0,81 do 1,05, P = 0,23). Główne drugorzędne wyniki (pierwsza hospitalizacja z przyczyn sercowych lub zgon z jakiejkolwiek przyczyny, pierwsza hospitalizacja z powodu infekcji lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, pierwsze 15 procentowe zmniejszenie poziomu albuminy w surowicy lub zgon z jakiejkolwiek przyczyny oraz wszystkie hospitalizacje niezwiązane z dostępem naczyniowym) również nie różniły się znacząco pomiędzy grupami dawek lub grupami topników. Ewentualne korzyści z interwencji dawki lub przepływu sugerowano w dwóch z siedmiu wstępnie zdefiniowanych podgrup pacjentów.
Wnioski
Wydaje się, że pacjenci poddawani hemodializom trzy razy w tygodniu nie odnoszą większych korzyści z wyższej dawki dializycznej niż ta zalecana przez aktualne wytyczne amerykańskie lub z zastosowania membrany o wysokim przepływie.
Wprowadzenie
Dwa czynniki związane z leczeniem, związane z istotną śmiertelnością i zachorowalnością pacjentów poddawanych hemodializie 1, to dawka dializ i gabaryty usunięte. Wskaźnik dawki dializacyjnej jest klirensem frakcyjnym mocznika (masa cząsteczkowa, 60 D), który jest zwykle wyrażany jako intradialityczny stosunek mocznik-redukcja2 lub jako Kt / V, gdzie K oznacza szybkość klirensu mocznika przez dializator w mililitrach na minuta, czas trwania w minutach sesji terapeutycznej, a V objętość dystrybucji mocznika u pacjenta w mililitrach.3. Obecne wytyczne w Stanach Zjednoczonych zakładają stosunek redukcji mocznika wynoszący co najmniej 65 procent lub pojedynczy basen Kt / V co najmniej 1.20.4 Stosunek redukcji mocznika i pojedynczy Kt / V zawyżają dostarczoną dawkę dializy, ponieważ nie uwzględniają powrotu mocznika we krwi po dializie. Dokładniejszy pomiar dawki dializacyjnej, zrównoważony Kt / V, koryguje odbicia mocznika i jest zwykle o 0,15 do 0,20 niższy niż jednokomorowy Kt / V5; przez wnioskowanie, obecne amerykańskie wytyczne zalecają minimalną równowagę Kt / V od 1,00 do 1,05.
Badanie National Cooperative Dialysis było według naszej wiedzy jedynym randomizowanym badaniem, które oceniało wpływ dawki dializy na wyniki kliniczne. 6 Ustalono korzystny wpływ zwiększonej dawki dializowanej na zachorowalność przy dawkach dializowanych znacznie poniżej obecnego standardu oraz u pacjentów przy znacznie mniejszej liczbie współistniejących stanów niż w obecnej populacji pacjentów poddawanych hemodializie
[patrz też: lekarz od tarczycy, psycholog warszawa ursynów, definicja zdrowia wg who ]
[więcej w: pryszcz na wardze sromowej, rak nosogardła, propranolol nerwica ]