Wpływ dawki dializacyjnej i strumienia błony w hemodializie podtrzymującej cd

Ustalone standardy ogólnej opieki medycznej były monitorowane przez komitet ds. Jakości opieki19 Badaj pacjentów
Pacjenci w wieku od 18 do 80 lat, którzy byli poddawani hemodializie w ośrodkach trzy razy w tygodniu i byli poddawani hemodializie przez trzy lub więcej miesięcy, zostali zapisani między marcem 1995 r. A październikiem 2000 r. Recepty na linii bazowej dla pacjentów utrzymywano przez trzy tygodnie po przyjęciu do szpitala. podczas gdy ustalono charakterystykę linii podstawowej. Następnie, recepty dializacyjne zostały dostosowane, aby ocenić zdolność osiągnięcia celu wysokiej dawki u każdego pacjenta. Pacjenci zostali wykluczeni z randomizacji, jeśli ich pozostały klirens mocznika przekraczał 1,5 ml na minutę na 35 litrów mocznika, jeśli poziom albuminy w surowicy był mniejszy niż 2,6 g na decylitr, lub jeśli zrównoważony Kt / V większy niż 1,30 nie został osiągnięty w ciągu 4,5 godziny podczas dwóch z trzech kolejnych monitorowanych sesji dializy, w których cel dawki wysokiej. Na podstawie ostatniego kryterium wykluczono bardzo ciężkich pacjentów; 97 procent pacjentów poddanych randomizacji ważyło mniej niż 100 kg.
Interwencje i działania następcze
Centralnie ustalone recepty na dializę były przekazywane badaczom w czasie randomizacji i aktualizowane co miesiąc przez cały okres obserwacji. Docelowy zrównoważony Kt / V uzyskano przez manipulowanie czasem trwania sesji traktowania i klirensem dializatora współmiernym do wymagań ultrafiltracji. Dializa była prowadzona w jak najkrótszym czasie, ale nie krócej niż 2,5 godziny. Adherencję monitorowano przez comiesięczne modelowanie kinetyki mocznika.
Klirens beta2-mikroglobuliny mierzono co dwa miesiące u pacjentów przypisanych do dializatorów o wysokim przepływie i co sześć miesięcy u pacjentów przypisanych do dializatorów o niskim przepływie. Surowicę otrzymaną co miesiąc przed dializą badano na albuminie za pomocą nefelometrii. Azot mocznika we krwi, poziom beta2-mikroglobuliny i poziomy albuminy określono centralnie (Spectra East, Rockleigh, NJ). Standaryzowane oceny współistniejących warunków (przy użyciu wskaźnika współistniejącej choroby) 20 przeprowadzono na linii podstawowej, a następnie corocznie 19.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka linii bazowej. Modelowanie kinetyczne, z wielokrotnymi pomiarami mocznika we krwi i beta2-mikroglobuliny podczas i po dializie, przeprowadzono w miesiącach 4 i 36 w celu walidacji modeli kinetycznych. Na podstawie tych sesji modelowania opracowano zmodyfikowane równanie szybkości (Tabela 1) obejmujące mniejszą korektę dla odbicia mocznika po dializie i uzyskując wyższą zrównoważoną wartość Kt / V dla zgłoszenia wyników badań. Pierwotne równanie tempa zostało zachowane w definicji grup dawek w projekcie badania.
Wyniki
Pierwszorzędnym rezultatem była śmierć z jakiejkolwiek przyczyny. Główne drugorzędne wyniki to odsetek wszystkich hospitalizacji niezwiązanych z dostępem naczyniowym i trzy złożone punkty końcowe: pierwsza hospitalizacja z powodu przyczyn sercowych lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, pierwsza hospitalizacja z powodu infekcji lub śmierci z jakiejkolwiek przyczyny, a pierwszy spadek o więcej niż 15% od linii podstawowej na poziomie albuminy w surowicy lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny. Określono cztery dodatkowe drugorzędne wyniki w odniesieniu do konkretnej oceny zdarzeń sercowych lub zakaźnych: zgon z przyczyn sercowych, zgon z przyczyn zakaźnych, kompozycja pierwszej hospitalizacji z przyczyn sercowych lub zgon z przyczyn sercowych oraz kompozycja pierwszej hospitalizacji z powodu zakażeń przyczyny lub śmierć z przyczyn zakaźnych
[podobne: żołnierska szczecin terapia uzależnień, usg barku cena, zostan dawca szpiku ]
[patrz też: erytrocytoza, powiększone węzły chłonne w pachwinie, quizwanie premium chomikuj ]