Prognozowanie ryzyka zawału mięśnia sercowego z polimorfizmów w genach kandydackich ad

Ponadto, ze względu na różnice rasowe i etniczne w genetycznych polimorfizmach, ważne jest zbudowanie bazy danych polimorfizmów związanych z zawałem mięśnia sercowego w każdej grupie rasowej i etnicznej. Celem niniejszego badania było zidentyfikowanie polimorfizmów, które zwiększają podatność na zawał mięśnia sercowego, a tym samym przyczyniają się do pierwotnej profilaktyki tego schorzenia.
Badana populacja
Badana populacja składała się z 5061 niepowiązanych osób z Japonii (3309 mężczyzn i 1752 kobiet), które odwiedzały kliniki ambulatoryjne lub zostały przyjęte do jednego z 15 uczestniczących szpitali (patrz dodatek) między lipcem 1994 r. A grudniem 2001 r. 2819 pacjentów z zawałem mięśnia sercowego ( 2003 mężczyzn i 816 kobiet) u wszystkich wykonano angiografię wieńcową i lewokomorową. Rozpoznanie zawału serca było oparte na typowych zmianach elektrokardiograficznych i zwiększonej aktywności enzymów, takich jak kinaza kreatynowa, aminotransferaza asparaginianowa i dehydrogenaza mleczanowa. Diagnoza została potwierdzona przez obecność nieprawidłowości ruchów ściennych w lewej wentrykulografii i towarzyszącej zwężeniu w którejkolwiek z głównych tętnic wieńcowych lub w lewym głównym pniu, co udokumentowano w koronarografii.
2242 osób kontrolnych (1306 mężczyzn i 936 kobiet) zostało zwerbowanych od osób, u których stwierdzono co najmniej jeden z typowych czynników ryzyka choroby wieńcowej, w tym nawykowe palenie papierosów (co najmniej 10 papierosów dziennie), otyłość (wskaźnik masy ciała [waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach] co najmniej 26), nadciśnienie (określone przez skurczowe ciśnienie krwi co najmniej 140 mm Hg, rozkurczowe ciśnienie krwi co najmniej 90 mm Hg lub obie) , cukrzyca (definiowana jako poziom glukozy we krwi co najmniej 126 mg na decylitr [6,93 mmol na litr] po nocnym poście, o wartości hemoglobiny glikozylowanej co najmniej 6,5% lub obu), hipercholesterolemii (całkowity poziom cholesterolu w surowicy o najmniej 220 mg na decylitr [5,72 mmol na litr]) lub hiperurykemia (poziom kwasu moczowego w surowicy co najmniej 7,7 mg na decylitr [0,46 mmol na litr] dla mężczyzn i co najmniej 5,5 mg na decylitr [0,33 mmol na litr] dla kobiet ), ale którzy nie mieli historii wieńcowej choroba rtery. Mieli normalne elektrokardiogramy w spoczynku i brak objawów niedokrwienia mięśnia sercowego podczas testów wysiłkowych. Protokół badania został zatwierdzony przez komisje ds. Etyki badań ludzkich w Wyższej Szkole Medycznej Uniwersytetu w Nagoya oraz Międzynarodowego Instytutu Biotechnologii Gifu, a od każdego uczestnika uzyskano pisemną zgodę.
Wybór polimorfizmów
Tabela 1. Tabela 1. Polimorfizmy 112 zbadane w badaniu przesiewowym. Korzystając z publicznych baz danych, w tym PubMed i Online Mendelian Inheritance in Man, wybraliśmy 71 potencjalnych genów, które zostały scharakteryzowane i potencjalnie związane z miażdżycą naczyń wieńcowych lub skurczem naczyń, nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą lub hiperlipidemią na podstawie wyczerpującego przeglądu biologia naczyniowa, biochemia płytek i leukocytów, kaskady krzepnięcia i fibrynolizy, a także metabolizm lipidów i glukozy oraz inne czynniki metaboliczne
[podobne: badanie kwasu moczowego we krwi cena, zostan dawca szpiku, żołnierska szczecin terapia uzależnień ]
[więcej w: taromentin opinie, gumtree małopolskie, olx pasłęk ]