Prognozowanie ryzyka zawału mięśnia sercowego z polimorfizmów w genach kandydackich ad 5

Tylko cztery z tych polimorfizmów zaobserwowano u obu płci. Tabela 4. Tabela 4. Charakterystyka 4152 osób uwzględnionych w badaniu na dużą skalę. Tabela 5. Tabela 5. Wieloczynnikowa logistyczno-regresyjna analiza polimorfizmów związanych z zawałem mięśnia sercowego w badaniu na dużą skalę 4152 pacjentów. Tabela 6. Tabela 6. Rozkład polimorfizmów związanych z zawałem mięśnia sercowego wśród 4152 osób w badaniu na dużą skalę. Charakterystyka wszystkich 4152 osób w badaniu na dużą skalę przedstawiono w Tabeli 4. W przypadku mężczyzn, wieku, wskaźnika masy ciała i częstości palenia nie różniły się istotnie między pacjentami z zawałem mięśnia sercowego a grupą kontrolną; Częstość występowania zarówno nadciśnienia, jak i hiperurykemii była mniejsza, a zarówno cukrzyca, jak i hipercholesterolemia były wyższe wśród pacjentów niż osoby kontrolne. W przypadku kobiet, wieku i częstości występowania zarówno nadciśnienia, jak i hiperurykemii nie różniły się istotnie pomiędzy pacjentami z zawałem mięśnia sercowego a grupą kontrolną; wskaźnik masy ciała i częstość palenia, cukrzyca i hipercholesterolemia były większe u pacjentów niż u osób kontrolnych. W szeroko zakrojonym badaniu 19 polimorfizmów u mężczyzn i 18 polimorfizmów u kobiet, wieloczynnikowa analiza logistyczno-regresyjna z dostosowaniem do wieku, wskaźnika masy ciała i częstości palenia, nadciśnienia, cukrzycy, hipercholesterolemii i hiperurykemii ujawniła, że polimorfizm (zastąpienie cytozyny tyminą w pozycji 1019 [C1019T] w genie koneksyny 37) wiązał się ze znacznym ryzykiem zawału mięśnia sercowego u mężczyzn i dwoma polimorfizmami (zastąpienie czterech guanin z pięcioma guaninami w pozycji -668 [4G- 668 / 5G] w genie typu inhibitora plazminogenu-aktywatora i zastąpienie pięciu adeninami sześcioma adeninami w pozycji -1171 [5A-1171 / 6A] w genie stromelizyny-1) wiązały się ze znacznym ryzykiem zawału mięśnia kobiety (p <0,001 dla wszystkich porównań z użyciem dominującego lub recesywnego modelu genetycznego) (tabela 5). Zastąpienie cytozyny tyminą w pozycji 242 w genie p22phox było również potencjalnie związane z ryzykiem zawału mięśnia sercowego u mężczyzn (P <0,01). Rozkłady genotypowe tych polimorfizmów przedstawiono w Tabeli 6 i były w równowadze Hardy ego-Weinberga.
Dyskusja
Zbadaliśmy związek polimorfizmów 112 w 71 potencjalnych genach z ryzykiem zawału mięśnia sercowego. Nasze badanie na dużą skalę z udziałem 4152 pacjentów ujawniło, że polimorfizm C1019T w genie koneksyny 37 wiązał się ze znacznym ryzykiem zawału mięśnia sercowego u mężczyzn oraz że polimorfizm 4G-668 / 5G w genie inhibitora aktywatora plazminogenu i polimorfizm 5A-1171 / 6A w genie stromelizyny-1 wiązał się z istotnym ryzykiem zawału mięśnia sercowego u kobiet.
W wielu badaniach zbadano związki między polimorfizmem a chorobą niedokrwienną serca lub zawałem mięśnia sercowego. Wyniki większości z tych badań pozostają jednak kontrowersyjne, nie ma zgody co do ich konsekwencji, głównie z powodu ograniczonej liczebności badanych populacji, różnorodności etnicznej polimorfizmów i komplikowania czynników środowiskowych.
[przypisy: usg barku cena, pryszcz na wardze sromowej, opinia do sądu o dziecku przedszkolnym chomikuj ]
[podobne: pryszcz na wardze sromowej, rak nosogardła, propranolol nerwica ]