Porównanie kontroli częstości i kontroli rytmu u pacjentów z nawracającym uporczywym migotaniem przedsionków cd

Następnie dawkę amiodaronu obniżano do 200 mg na dobę. W przypadku nawrotu po sześciu miesiącach leczenia lekiem przeciwarytmicznym kontynuowano leczenie. Podawanie sotalolu, flekainidu i propafenonu rozpoczęto w szpitalu z monitorowaniem telemetrycznym. Leczenie amiodaronem rozpoczęto od szpitala. Po przepisaniu tych leków zastosowano typowe szczególne ograniczenia. Od czterech tygodni przed do czterech tygodni po kardiowersji elektrycznej wszyscy pacjenci otrzymywali acenokumarol lub fenprokumon (docelowy międzynarodowy współczynnik znormalizowany [INR], 2,5 do 3,5). Jeśli rytm zatokowy był obecny w jednym miesiącu, doustny antykoagulant można było zatrzymać lub zmienić na kwas acetylosalicylowy (80 do 100 mg na dobę). Aspirynę można było również stosować u pacjentów z grupą kontrolującą częstość, którzy byli w wieku poniżej 65 lat, jeśli mieli migotanie przedsionków bez współistniejącej choroby serca. Wszyscy pozostali pacjenci otrzymali doustną terapię przeciwzakrzepową.10-12
Punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym był zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, niewydolność serca, powikłania zakrzepowo-zatorowe, krwawienie, konieczność wszczepienia rozrusznika serca lub poważne działania niepożądane leków antyarytmicznych. Zarejestrowaliśmy wszystkie (składowe) zdarzenia, które miały miejsce między randomizacją a lipca 2001 r., Z maksymalnie 3-letnią obserwacją. Wszystkie zgony uznano za spowodowane przyczynami sercowo-naczyniowymi, o ile nie można było zidentyfikować jednoznacznej przyczyny niekrytycznej.
Niewydolność serca zdefiniowano jako epizod niewydolności lewej lub prawej komory wymagającej hospitalizacji. Zdarzenia naczyniowo-mózgowe musiały zostać zdiagnozowane przez neurologa, a przyczynę ustalono za pomocą tomografii komputerowej. Choroba zakrzepowo-zatorowa obwodowa musi zostać potwierdzona przez chirurga. Krwawienie odnotowano jako punkt końcowy, jeśli wartość hemoglobiny spadła o więcej niż 2 g na litr, jeśli konieczne było przetoczenie krwi lub hospitalizacja, lub jeśli krwawienie było śmiertelne. Torsade de pointes, nieoczekiwany częstoskurcz komorowy lub fibrylacja, przewodzenie przedsionkowo-komorowe 1: podczas trzepotania przedsionków, blok przedsionkowo-komorowy trzeciego stopnia, zespół chorej zatoki, zatrucie naparstnicy i indukowana lekami niewydolność serca zostały sklasyfikowane jako ciężkie działania niepożądane leków antyarytmicznych. Komitet ekspertów, którzy nie byli świadomi zadań leczenia, osądził wszystkie możliwe punkty końcowe.
Analiza statystyczna
Głównym celem było wykazanie nie mniejszej kontroli częstości w porównaniu z kontrolą rytmu pod względem występowania pierwotnego punktu końcowego. Dwustronny 90-procentowy przedział ufności (który zapewnia taką samą górną granicę jak 95-procentowy jednostronny przedział ufności) obliczono dla różnicy między częstością występowania pierwotnego punktu końcowego w grupie kontrolującej częstość i częstością rytmu -Grupa kontrolna. Częstość występowania pierwotnego punktu końcowego obliczono dla wszystkich pacjentów, niezależnie od tego, czy faktycznie zostali oni przydzieleni (zgodnie z zasadą zamiaru leczenia). Ustalono, że nieinwalenność została ustalona, jeżeli górna granica przedziału ufności nie przekraczała 10 procent. Obliczyliśmy, że przy poziomie istotności 5% (jednostronny), sile 80% i założonej 30% częstości pierwotnego punktu końcowego potrzebnych będzie 260 pacjentów na grupę.
Do określenia występowania pierwotnego punktu końcowego w czasie wykorzystano szacunki Kaplana-Meiera
[patrz też: zeaksantyna występowanie, bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, erytrocytoza ]
[więcej w: erytrocytoza, powiększone węzły chłonne w pachwinie, quizwanie premium chomikuj ]