Porównanie kontroli częstości i kontroli rytmu u pacjentów z migotaniem przedsionków

Istnieją dwa podejścia do leczenia migotania przedsionków: jednym jest kardiowersja i leczenie lekami antyarytmicznymi w celu utrzymania rytmu zatokowego, a drugim jest stosowanie leków kontrolujących częstość, umożliwiających utrzymywanie się migotania przedsionków. W obu podejściach zaleca się stosowanie leków przeciwzakrzepowych. Metody
Przeprowadziliśmy randomizowane, wieloośrodkowe porównanie tych dwóch strategii leczenia u pacjentów z migotaniem przedsionków i wysokim ryzykiem udaru lub zgonu. Pierwszorzędowym punktem końcowym była ogólna śmiertelność.
Wyniki
Łącznie do badania włączono 4060 pacjentów (średni wiek [. SD], 69,7 . 9,0 lat); 70,8 procent miało nadciśnienie w wywiadzie, a 38,2 procent miało chorobę wieńcową. Spośród 3311 pacjentów z echokardiogramem lewe przedsionki powiększyły się o 64,7 procent, a funkcja lewej komory uległa zmniejszeniu o 26,0 procent. Zgłoszono 356 zgonów wśród pacjentów przypisanych do terapii kontrolującej rytm i 310 zgonów wśród osób, którym przypisano terapię kontrolującą częstość rytmu (śmiertelność po pięciu latach, odpowiednio 23,8% i 21,3%, współczynnik ryzyka, 1,15 [przedział ufności 95%, 0,99 do 1,34], P = 0,08). Więcej pacjentów w grupie kontrolnej z rytmem niż w grupie kontrolnej było hospitalizowanych, a także więcej niepożądanych leków w grupie kontrolnej rytmu. W obu grupach większość udarów wystąpiła po zatrzymaniu warfaryny lub gdy międzynarodowy współczynnik znormalizowany był subterapeutyczny.
Wnioski
Zarządzanie migotaniem przedsionków za pomocą strategii kontroli rytmu nie zapewnia przewagi w zakresie przeżycia nad strategią kontroli częstości rytmu serca i istnieją potencjalne korzyści, takie jak mniejsze ryzyko wystąpienia działań niepożądanych, ze strategią kontroli częstości rytmu serca. W tej grupie pacjentów wysokiego ryzyka należy kontynuować leczenie przeciwzakrzepowe.
Wprowadzenie
Migotanie przedsionków jest najczęstszym utrzymującym się zaburzeniem rytmu serca, jednak optymalna strategia postępowania z nim pozostaje niepewna.1-4 Podczas migotania przedsionków większość objawów (ale być może nie wszystkich) jest spowodowana słabo kontrolowaną lub nieregularną częstością komór i związanym z tym ryzykiem Śmierć jest podwojona u pacjentów z migotaniem przedsionków w wywiadzie.5-10. Chociaż odpowiednie leczenie przeciwzakrzepowe z warfaryną istotnie obniża ryzyko udaru, 11-13 ten lek często nie jest podawany.14
Początkowa terapia migotania przedsionków jest często ukierunkowana na utrzymanie rytmu zatokowego za pomocą kardiowersji i stosowania leków antyarytmicznych.15 Uzasadnienie tego podejścia kontroli rytmu obejmuje możliwość wystąpienia mniejszej liczby objawów, lepszą tolerancję wysiłku, mniejsze ryzyko udaru, ewentualnego przerwania długotrwałej terapii przeciwzakrzepowej, lepszej jakości życia i lepszego przeżycia, jeżeli rytm zatokowy może być utrzymany.3 Jednak migotanie przedsionków często słabo reaguje na leki antyarytmiczne, które mogą mieć również poważne niekorzystne skutki. -19
Przyjętą, choć często drugorzędną, alternatywą dla terapii antyarytmicznej jest strategia polegająca na kontrolowaniu częstości rytmu komór migotania przedsionków z zastosowaniem blokujących węzłów przedsionkowo-komorowych lub ablacji połączenia przedsionkowo-komorowego i wszczepienia stymulatora, 3,4,20, 21 w połączeniu z kontynuacją antykoagulacji.5-7 Takie podejście kontroli częstości może uprościć terapię i pozwolić na stosowanie mniej toksycznych leków niż leki antyarytmiczne, chociaż uważa się, że w tej strategii ważniejsze jest leczenie przeciwzakrzepowe.
W badaniu Badanie migotania przedsionków w zakresie zarządzania rytmem (AFFIRM) porównaliśmy efekty długotrwałego leczenia z tymi dwiema strategiami.3,22,23
Pacjenci
Pacjenci, którzy mieli co najmniej 65 lat lub mieli inne czynniki ryzyka udaru lub zgonu, mogli zostać włączeni do tego badania
[podobne: kalendarz ciąży kota, lekarz od tarczycy, gabinet stomatologiczny warszawa ]