Porównanie kontroli częstości i kontroli rytmu u pacjentów z migotaniem przedsionków ad 5

Wskaźniki złożonego punktu końcowego zgonu, udaru powodującego wyłączenie, wyłączenia encefalopatii beztlenowej, poważnego krwawienia lub zatrzymania akcji serca były również podobne w obu grupach (P = 0,33). Zdarzenia ośrodkowego układu nerwowego
Udary niedokrwienne wystąpiły odpowiednio u 77 i 80 pacjentów w grupach kontrolujących częstość i rytm (tab. 3), dla rocznej stopy wynoszącej około procent na rok w każdej grupie. Większość przypadków wystąpiła u pacjentów, u których zaprzestano stosowania warfaryny lub u których INR był leczniczy. Proporcje pacjentów z udarem niedokrwiennym, pierwotnym krwotokiem wewnątrzmózgowym, krwotokiem podtwardówkowym lub podpajęczynówkowym lub wyłączającym encefalopatię beztlenową były podobne w obu grupach leczenia.
Inne niekorzystne zdarzenia
Tabela 4. Tabela 4. Dodatkowe zdarzenia niepożądane lub ustalenia kliniczne sugerujące zaprzestanie stosowania leku. Inne zdarzenia niepożądane odnotowane podczas badania wymieniono w Tabeli 3 i Tabeli 4. Krwotok niezwiązany z centralnym układem nerwowym był niezbyt częsty. Większość z tych pacjentów przyjmowała warfarynę w momencie ich wystąpienia i miała wartość INR wynoszącą 4,3 . 4,9 (po wykluczeniu trzech skrajnych wartości) w pobliżu czasu zdarzenia. Inne zaburzenia rytmu serca wystąpiły, ale tylko rzadko, w obu grupach (Tabela 3).
Inne obserwacje
Wyniki badania stanu mini-mentalnego, test zdolności poznawczych33 i wybrane miary jakości życia były podobne w obu grupach we wszystkich punktach czasowych. Liczba pacjentów wymagających hospitalizacji w okresie obserwacji była większa w grupie kontrolnej z rytmem niż w grupie kontrolnej (1374 [80,1 procent] vs. 1220 [73,0 procent], P <0,001).
Rycina 2. Rycina 2. Wskaźniki zagrożenia dla śmierci w wcześniej określonych podgrupach. Liczby w grupach nie sumują się 4060 dla wszystkich zmiennych z powodu niepełnego raportowania. Przedstawione wskaźniki odnoszą się do grupy kontrolnej rytmu w porównaniu z grupą kontrolną.
Współczynniki ryzyka dla śmierci w każdej z wcześniej określonych podgrup przedstawiono na rycinie 2. Strategia kontroli rytmu wiązała się z wyższym ryzykiem zgonu niż strategia kontroli częstości u starszych pacjentów, bez zastoinowej niewydolności serca i osób z wieńcową choroba tętnic. Po dostosowaniu do wcześniej określonych współzmiennych, które były statystycznie znaczące w modelu proporcjonalnego hazardu Coxa (wiek, choroba wieńcowa, zastoinowa niewydolność serca, frakcja wyrzutowa lewej komory i nadciśnienie), tendencja do zwiększonego ryzyka śmierci w kontroli rytmu utrzymywała się grupa niż w grupie kontrolnej (współczynnik ryzyka, 1,18 [przedział ufności 95%, 0,99 do 1,41], P = 0,07).
Dyskusja
W tym badaniu porównaliśmy kontrolę częstości i strategię kontroli rytmu w leczeniu migotania przedsionków. Populacja w tym badaniu jest reprezentatywna dla większości pacjentów z migotaniem przedsionków. Pacjenci w podeszłym wieku (w wieku 65 lat lub starsi) mają największą częstość występowania i częstość występowania tej częstej tachyarytmii34-38 i wzrastają w liczbie.1,39 Aby pozwolić pacjentom pozostać w przydzielonych im grupach leczenia, protokół zezwalał na stosowanie wiele leków i niefarmakologicznych terapii, które badacze uważali za skuteczne u pacjentów z migotaniem przedsionków.22 Współczynnik rozszczepienia był istotnie większy wśród pacjentów początkowo przypisanych do kontroli rytmu niż wśród osób wyznaczonych do kontrolowania częstości, zgodnie z faktem, że terapie antyarytmiczne często zawodzą .2,3,15,18 Jednak wskaźniki skrzyżowań mieściły się w zakresach przewidzianych w protokole.22 Tylko niewielka liczba pacjentów w badaniu była leczona niefarmakologicznymi terapiami
[hasła pokrewne: choroba huntingtona objawy, zostan dawca szpiku, taromentin opinie ]
[więcej w: taromentin opinie, gumtree małopolskie, olx pasłęk ]