Porównanie kaspofunginy i amfoterycyny B w przypadku kandydozy inwazyjnej cd

Pacjenci z zakażeniem Candida krusei lub C. glabrata nadal otrzymywali leczenie dożylne. Objawy lub oznaki infekcji candidą (w tym najbardziej nieprawidłową temperaturą) były dokumentowane codziennie podczas reżimu leczenia i dwa tygodnie i sześć do ośmiu tygodni po leczeniu. Badanie fizykalne i testy laboratoryjne wykonywano dwa razy w tygodniu podczas leczenia i podczas wizyt kontrolnych. W przypadku pacjentów z kandydemią, dwie próbki do hodowli krwi uzyskiwano codziennie, aż wyniki były ujemne przez co najmniej 48 godzin. W przypadku zakażeń bez krycia rutynowo pobierano również kultury kontrolne; jednak, u niektórych pacjentów, zakładano, że zakażenie zostało wyeliminowane, a obserwowane hodowle nie były wymagane, jeśli nie było już klinicznych lub radiologicznych dowodów zakażenia. Badania siatkówki w kierunku zapalenia wnętrza gałki ocznej zostały przeprowadzone przez okulistów przed przyjęciem do szpitala, pod koniec leczenia dożylnego oraz podczas ostatniej wizyty kontrolnej.
Ocena skuteczności
Skuteczność oceniano pod kątem ogólnej odpowiedzi na leczenie. Korzystną ogólną odpowiedź zdefiniowano jako ustąpienie wszystkich objawów i oznak zakażenia candidą i potwierdzoną hodowlą eradykację (lub przypuszczalną eradykację niektórych zakażeń bez krycia). Wynik został uznany za niekorzystny, jeśli infekcja nie odpowiadała klinicznie lub mikrobiologicznie, jeśli badany lek został wycofany, zanim nastąpiła udokumentowana poprawa lub jeśli efekty toksyczne wymusiły zmianę w leczeniu przeciwgrzybiczym. Oceny dokonano w 10. dobie leczenia dożylnego, pod koniec leczenia dożylnego, po zakończeniu wszystkich terapii przeciwgrzybiczych (dożylna terapia i doustny flukonazol) oraz podczas obu wizyt kontrolnych. Podstawowym punktem czasowym dla określenia skuteczności był koniec terapii dożylnej. W okresie sześciu do ośmiu tygodni po leczeniu u pacjenta stwierdzono nawrót choroby, gdy inwazyjne zakażenie candida powróciło lub ponownie podano leczenie przeciwgrzybicze w przypadku dowiedzionej lub podejrzewanej infekcji candidą.
Analiza statystyczna
Celem badania było przede wszystkim ustalenie, czy kaspofungina jest tak samo skuteczna jak amfoterycyna B w leczeniu inwazyjnej kandydozy, a jej skuteczność mierzona jest jako całkowita odpowiedź pod koniec leczenia dożylnego. Obserwowany wynik skorygowano o dwie zmienne stratyfikacyjne (obecność lub brak neutropenii i punktacja APACHE II) zgodnie z metodą Cochrana-Mantela-Haenszela. Nie wykazano mniejszej zawartości kaspofunginy, gdyby dwustronny 95,6-procentowy przedział ufności dla różnicy w skuteczności między dwiema grupami leczenia (odpowiedź na leczenie w grupie kaspofunginy minus odpowiedź w grupie amfoterycyny B), skorygowany o status neutropenii i wynik APACHE II, obejmował 0, a dolna granica nie była niższa niż -20,0 procent. Wyższość kaspofunginy wykazano by, gdyby przedział ufności był całkowicie powyżej 0. Przyjmując, że współczynnik odpowiedzi na poziomie 70 procent w grupie amfoterycyny B (. = 0,05, . = 0,1 i . = 0,20), obliczyliśmy, że 110 pacjentów na leczenie grupa była potrzebna do przetestowania pod kątem nie gorszej jakości
[podobne: sól himalajska do kąpieli, podwyższone ggtp, usg barku cena ]
[podobne: złamanie kości łódeczkowatej, kregi szyjne, podwyższone ggtp ]