Polymyalgia Rheumatica i Gigan-Cell Arteritis

Rokowanie dla pacjentów z polimialgią reumatyczną i skroniowym zapaleniem tętnic może nie być tak łagodne, jak zostało to przedstawione przez Salvarani et al. (Wydanie z 25 lipca) .1 Pomimo szybkiej początkowej odpowiedzi na kortykosteroidy, leczenie jest zwykle wymagane przez co najmniej dwa lata u większości pacjentów. Badania w Stanach Zjednoczonych sugerują krótszy czas trwania terapii, w przeciwieństwie do doświadczeń europejskich; różnica ta może być przejawem zmian cech demograficznych, wyboru pacjentów lub projektu badania. W badaniu przeprowadzonym w Szwecji tylko 24 procent pacjentów z polimialgią reumatyczną, 16 procent pacjentów z polimialgią reumatyczną i skroniowym zapaleniem tętnicy oraz 5 procent pacjentów z czasowym zapaleniem tętnic było w stanie przerwać podawanie prednizolonu po dwóch latach leczenia.2 W innym badaniu mniej niż 50 procent pacjentów z polimialgią reumatyczną zaprzestało leczenia po średnio 23 miesiącach, a wśród osób z polimialgią reumatyczną i skroniowym zapaleniem tętnic tylko 28 procent zaprzestało leczenia po średnio 31 miesiącach.3 Jak wcześniej informowaliśmy, tylko 24 procent pacjentów z polimialgią reumatyczną po dwóch latach z powodzeniem zrezygnowało z kortykosteroidów.4
Wyniki wstępnego badania sugerują, że ciężka polimialgia reumatyczna może być zidentyfikowana na podstawie kombinacji szybkości sedymentacji erytrocytów i poziomu interleukiny 6.5 Jeśli to stwierdzenie zostanie potwierdzone, prognozy mogą ulec poprawie, prowadząc do jaśniejszych wytycznych dotyczących długości. wymagane leczenie. Obecnie mówimy pacjentom, że leczenie jest zwykle wymagane przez co najmniej dwa lata i może być wymagane przez dłuższy czas. Ponadto niewielki odsetek pacjentów wymaga nieskończenie czasu leczenia, a tacy pacjenci mają znacznie zwiększoną częstość występowania powikłań kortykosteroidów.
Andrew JK Ostor, MB, BS
Brian L. Hazleman, MB
Addenbrooke s Hospital, Cambridge CB2 2QQ, Wielka Brytania
brian. [email protected] nhs.uk
5 Referencje1. Salvarani C, Cantini F, Boiardi L, Hunder GG. Polialialgia reumatyczna i gigantokomórkowe zapalenie tętnic. N Engl J Med 2002; 347: 261-271
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Myklebust G, Gran JT. Dawka podtrzymująca prednizolonu w odniesieniu do dawki początkowej w leczeniu polimialgii reumatycznej i czasowego zapalenia tętnic: prospektywne dwuletnie badanie u 273 pacjentów. Scand J Rheumatol 2001; 30: 260-267
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Narvaez J, Nolla-Sole JM, Clavaguera MT, Valverde-Garcia J, Roig-Escofet D. Terapia długoterminowa w polimialgii reumatycznej: efekt współistniejącego skroniowego zapalenia tętnic. J Rheumatol 1999; 26: 1945-1952
Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Kyle V, Hazleman BL. Kliniczny i laboratoryjny przebieg polimialgii reumatycznej / gigantycznego zapalenia tętnic po pierwszych dwóch miesiącach leczenia. Ann Rheum Dis 1993; 52: 847-850
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Hunder GG. Polymyalgia reumatica nowe leczenie (nowe środki steroidowe oszczędzające). Zaprezentowany na II Dorocznym Kongresie Europejskiej Ligi Przeciw Reumatyzmowi, Praga, Czechy, 13-16 czerwca 2001 abstrakcyjny.
Google Scholar
Salvarani i in. donoszą, że olbrzymiokomórkowe zapalenie tętnic powoduje utratę wzroku z niedokrwiennego zapalenia nerwu wzrokowego . Nie istnieje żadna taka choroba. Zmienili oni zapalenie nerwu wzrokowego i neuropatię nerwu wzrokowego. Ta pierwsza jest chorobą zapalną, często związaną ze stwardnieniem rozsianym; ta ostatnia jest chorobą niedokrwienną, która może wystąpić u pacjentów z wielkokomórkowym zapaleniem tętnic1. Autorzy zalecają również, jeśli to możliwe, wykonanie biopsji tętnicy skroniowej przed rozpoczęciem leczenia. U pacjentów z objawami wizualnymi kortykosteroidy należy podawać natychmiast, a nie wstrzymywać do czasu wykonania biopsji. Nie ma dowodów na to, że kilka dni leczenia kortykosteroidami będzie maskować cechy histopatologiczne olbrzymiokomórkowego zapalenia tętnic. Jednak to opóźnienie jest wystarczającym czasem, aby pacjent oślepł.
Dr med. Jonathan C. Horton.
University of California, San Francisco, San Francisco, CA 94143
Odniesienie1. Miller NR, Newman NJ, wyd. Podstawy: kliniczna neuro-okulistyka Walsha i Hoyta. 5 ed. Baltimore: Williams & Wilkins, 1999: 303-68.
Google Scholar
Salvarani i in. sugerują stosowanie suplementacji wapnia i witaminy D w celu zapobiegania osteoporozie wywołanej przez glikokortykosteroidy. W zaleceniach z 1996 r. Dotyczących profilaktyki i leczenia osteoporozy wywołanej przez glikokortykoidy American College of Rheumatology sugeruje stosowanie bisfosfonianów tylko u pacjentów z obniżoną gęstością mineralną kości.
Salvarani i in. nie uważali, że Komitet Ad Hoc Amerykańskiego Kolegium Reumatologicznego ds. Osteoporozy wywoływanej przez glukokortykoidy zaktualizował te zalecenia w 2001,2, co sugeruje, że u pacjentów, którzy rozpoczynają leczenie glikokortykosteroidami (odpowiednik prednizonu 5 mg na dobę), z planami na trzy miesiące lub więcej leczenia, należy zawsze przepisywać bisfosfoniany, niezależnie od gęstości mineralnej kości. Jak mówią autorzy, u tych pacjentów poważne powikłania związane z kortykosteroidami występują bardzo często; w związku z tym uważamy, że należy podkreślić ich właściwą prewencję.
Luisa Praderio, MD
Gabriele Di Comite, MD
Nicoletta Saporiti, MD
IRCCS Hospital San Raffaele, 20132 Mediolan, Włochy