Poglądy na praktykowanie lekarzy i opinii publicznej na temat błędów medycznych ad 5

Większość respondentów w ankiecie publicznej oceniła osiem pozycji jako bardzo skuteczne. Czterech najważniejszych przedmiotów dawało lekarzom więcej czasu do spędzenia czasu z pacjentami (78 procent), wymagając od szpitali opracowania systemów zapobiegania błędom (74 procent), zapewnienia lepszego szkolenia pracowników służby zdrowia (73 procent) i korzystania tylko z lekarzy przeszkolonych w intensywnym leczeniu opieka lekarska na oddziałach intensywnej terapii (73 procent). Istniały ważne obszary rozbieżności w poglądach obu grup. Na przykład tylko 3 procent lekarzy, ale 50 procent społeczeństwa uważa, że zawieszenie licencji pracowników służby zdrowia jest bardzo skutecznym sposobem na zmniejszenie błędów medycznych (P <0,001) - różnica 47 punktów procentowych - i tylko 23 procent lekarzy ale 71 procent społeczeństwa postrzegało wymóg, aby szpitale zgłaszały błędy agencji państwowej jako bardzo skuteczne (P <0,001) - różnica 48 punktów procentowych. Tylko 21 procent lekarzy, ale 62 procent społeczeństwa, uważało, że zachęcanie do dobrowolnego zgłaszania poważnych błędów medycznych do agencji państwowej byłoby bardzo skuteczne. Osiemdziesiąt sześć procent lekarzy uważało, że raporty szpitalne dotyczące błędów powinny pozostać poufne, podczas gdy 62 procent społeczeństwa uważa, że raporty powinny być upubliczniane (P <0,001).
Centra o dużej objętości
Siedemdziesiąt jeden procent lekarzy uważało, że błąd będzie bardziej prawdopodobny w szpitalu wykonującym niewielką liczbę zabiegów niż w ośrodku o dużej objętości. Opinia publiczna była podzielona w tej kwestii; około połowa respondentów uważała, że błąd byłby bardziej prawdopodobny w ośrodku o niskiej głośności (49 procent), a druga połowa myślałaby, że błąd będzie bardziej prawdopodobny w ośrodku o dużej głośności (23 procent) lub taki nie ma różnicy (26 procent) (tabela 4). W żadnej z grup większość respondentów nie uważała, że ograniczenie niektórych procedur wysokiego ryzyka do centrów o dużej przepustowości byłoby bardzo skutecznym sposobem na zmniejszenie błędów medycznych (Tabela 3).
Konsekwencje dla pracowników służby zdrowia, którzy popełniają błędy
Tabela 5. Tabela 5. Odpowiedzi na winietę. Wydaje się, że wpływ na błąd winiety nie miał wpływu na to, czy błąd wiązał się z uszkodzeniem pacjenta. Większość respondentów w obu grupach powiedziała, że chirurg miał dużo odpowiedzialności; mniejszy odsetek był odpowiedzialny za szpital (tabela 5). Lekarze częściej niż społeczeństwo uważali pielęgniarkę za odpowiedzialną za błąd, niezależnie od wyniku.
Ogólnie rzecz biorąc, społeczeństwo było bardziej skłonne niż lekarze sądzić, że chirurg powinien zostać pozwany za nieuczciwe praktyki i ukarane grzywną oraz że licencja chirurga powinna zostać zawieszona, a także w celu wsparcia sankcji wobec szpitala. Wsparcie dla różnych konsekwencji dla osób popełniających błąd medyczny różniło się znacznie w zależności od wyniku winiety. Jeśli pacjent został skrzywdzony, lekarze znacznie częściej popierali pozwy sądowe przeciwko chirurgowi, pielęgniarce i szpitalowi, a społeczeństwo znacznie częściej wspierało procesy sądowe i zawieszenie licencji chirurga.
Dyskusja
Nasze wyniki mają wiele implikacji dla krajowych wysiłków na rzecz zmniejszenia błędów medycznych
[więcej w: usg barku cena, opinia do sądu o dziecku przedszkolnym chomikuj, prady traberta ]
[więcej w: opinia o dziecku przedszkolnym chomikuj, gumtree wielkopolskie, nabłoniak ]