Odwrócenie ostrych zaostrzeń przewlekłej obturacyjnej choroby płuc poprzez pomoc wdechową przy użyciu maski twarzowej ad 10

Podczas tego badania nie zaobserwowano skutków ubocznych, a przy ciśnieniu poniżej poziomu 25 cm wody nie obserwowaliśmy nadmuchania żołądka. Ponieważ maska była dobrze tolerowana, leczenie można było kontynuować przez kilka dni, aż do poprawy stanu pacjenta. Użycie ciśnienia wdechowego z dodatnim ciśnieniem w drogach oddechowych wiązało się ze znacznie krótszym czasem trwania wspomagania wentylacji i długością pobytu na oddziale intensywnej terapii, w porównaniu z obserwowanymi w przypadku terapii konwencjonalnej. Proces odstawienia od wentylacji mechanicznej jest często powolny i trudny u pacjentów wracających do zdrowia po ostrych zaostrzeniach przewlekłej obturacyjnej choroby płuc33. Uniknięcie intubacji tchawicy i wentylacji mechanicznej w naszej grupie leczenia oszczędziło pacjentom takich przedłużonych okresów odsadzenia, prawdopodobnie tłumacząc nasze wyniki. Mechaniczne, gazometryczne i kliniczne efekty wdechowego ciśnienia w drogach oddechowych dostarczanego przez maskę na twarz uzasadniają dalsze próby, ponieważ takie leczenie może wyeliminować potrzebę intubacji u wielu pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc, którzy mają ostry atak oddechowy.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Przedstawione w części na dorocznym spotkaniu American Thoracic Society, 8-11 maja 1988, Us Vegas.
Jesteśmy wdzięczni panu Danielowi Zalkin i Air Liquide Industrie za pomoc techniczną w opracowaniu urządzenia wspomagającego wdech i pani Nadine Bedfert za pomoc w przygotowaniu manuskryptu.
Author Affiliations
Oddziału intensywnej opieki medycznej, Wydział Fizjologii i INSERM Unité 296, Uniwersytet Paris XII, Szpital Henri Mondor, Créteil, Francja. Prośby o przedruk do Dr. Brocharda w Service de Réanimation Médicale, Hôpital Henri Mondor, 94010 Créteil Cédex, Francja.

[patrz też: kregi szyjne, nabłoniak, magodent warszawa ]