Niedobory białek hamujących krzepnięcie i fibrynolitycznych u pacjentów ambulatoryjnych z zakrzepicą żył głębokich

ZWAŻYWSZY postęp w zrozumieniu mechanizmów krzepnięcia krwi, przyczyna zakrzepicy żył głębokich pozostaje w większości przypadków niejasna. Ostra zakrzepica żył głębokich jest częstym zaburzeniem, z roczną częstością na 1000 w populacji ogólnej.1 W ciągu ostatnich dziesięcioleci rozpoznano kilka czynników predysponujących, takich jak niedawna operacja, przedłużone unieruchomienie i obecność choroby złośliwej. , ale wciąż nie jesteśmy w stanie określić ich bezpośredniego związku przyczynowego z wydarzeniem zakrzepowym. Niedawno opisano wyizolowane niedobory białek zaangażowanych w układ fibrynolityczny lub hamowanie krzepnięcia, które skutkują stanem nadkrzepliwości i nawracającą żylną chorobą zakrzepowo-zatorową.2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Częstość występowania tych niedoborów białka, w tym niedoboru antytrombiny III, białka C, białka S i plazminogenu, u pacjentów ambulatoryjnych z udowodnioną venographycznie zakrzepicą żył głębokich nie jest znane. W wybranych grupach pacjentów przeprowadzono kilka retrospektywnych badań prewalencji, czasami z niewłaściwymi kontrolami, stosując zarówno kliniczne, jak i obiektywne metody diagnostyczne w celu ustalenia obecności żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.16 17 18 19 20 21 22 W rezultacie oszacowanie rozpowszechnienia tych braków może być niedokładne i prawdopodobnie jest zbyt wysokie. Jeżeli częstość występowania jest rzeczywiście tak wysoka, jak stwierdzono w tych badaniach – 30 procent lub więcej – badanie przesiewowe wszystkich pacjentów z udokumentowaną zakrzepicą żył głębokich należy rozważyć, ponieważ pacjenci z tymi niedoborami mogą potrzebować profilaktyki z lekami przeciwzakrzepowymi. Z drugiej strony, jeżeli niedociągnięcia te występują rzadko, badania przesiewowe nie będą opłacalne i potrzebne są inne metody identyfikacji takich pacjentów. W przeszłości zakładano, że nawrotowa żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, zakrzepica u innych członków rodziny lub zakrzepica w młodym wieku zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia jednego z tych niedoborów białka izolowanego.16, 17 Aby ocenić częstość występowania wyodrębniono niedobory antytrombiny III, białka C, białka S i plazminogenu, podjęliśmy prospektywne badanie u 280 kolejnych pacjentów ambulatoryjnych z zakrzepicą żył głębokich i porównaliśmy wyniki z tymi u 140 osób dobranych pod względem wieku i dobranych pod względem płci osób kontrolnych bez żyły głębokiej zakrzepica. Naszym drugim celem było ustalenie u pacjentów z zakrzepicą żył głębokich dodatniej wartości predykcyjnej historii nawrotowej, rodzinnej lub młodzieńczej zakrzepicy (lub ich kombinacji) pod kątem obecności jednego z tych niedoborów białka.
Pacjenci
Od października 1984 r. Do października 1988 r. 1122 kolejnych pacjentów uważało, że ostra zakrzepica żył głębokich kończyny dolnej została skierowana przez lekarza rodzinnego do jednostki zakrzepicy w Akademickim Centrum Medycznym w Amsterdamie. Po uzyskaniu znormalizowanej historii medycznej i zakończeniu krótkiego badania fizykalnego wykonano pletyzmografię impedancyjną i zinterpretowano tak, jak to opisano w innym miejscu.23 Jeśli wynik był nieprawidłowy, wykonano flebografię w celu potwierdzenia rozpoznania. Jeśli wynik był prawidłowy, nie rozpoczęto leczenia, a pletyzmografię powtórzono jeden i siedem dni po skierowaniu
[patrz też: taromentin opinie, olx pasłęk, gumtree małopolskie ]