Niedobory białek hamujących krzepnięcie i fibrynolitycznych u pacjentów ambulatoryjnych z zakrzepicą żył głębokich ad

U pacjentów z powtarzającymi się normalnymi pletyzmogramami wstrzymano leczenie przeciwzakrzepowe. Skuteczność i bezpieczeństwo tego podejścia zostały wykazane wcześniej.24 25 26 Spośród 1122 kolejnych pacjentów, 280 (25%) miało nieprawidłowy pletyzmogram impedancyjny i zakrzepicę żył głębokich potwierdzoną przez flebografię kontrastową. Dla grupy kontrolnej wybrano losowo 140 dopasowanych pod względem wieku i dobranych pod względem płci osobników z prawidłowymi pletyzmogramami impedancji w ciągu pierwszych siedmiu dni i po obserwacji trzy i sześć miesięcy później. Żaden z tych pacjentów nie miał historii zakrzepicy żył głębokich.
Projekt badania
Badanie zostało zatwierdzone przez szpitalną komisję etyczną i uzyskano świadomą zgodę od wszystkich pacjentów. W dniu skierowania, przed wykonaniem pletyzmografii impedancyjnej, uzyskano wywiad medyczny od każdego pacjenta za pomocą standardowego kwestionariusza. Pacjenci zostali zapytani, czy mieli wcześniej epizody żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej (nawracającej zakrzepicy), z powodu której otrzymali leczenie i czy zdarzenia te zostały potwierdzone obiektywnymi testami (przez flebografię, pletyzmografię impedancji, skanowanie nóg z fibrynogenu wyznakowane 125I, badanie w czasie rzeczywistym B ultrasonograficzny lub ultrasonograficzny w celu zakrzepicy żył głębokich oraz w badaniu płuc lub perfuzji płuc z perfuzji wentylacji lub angiografii płucnej w przypadku zatorowości płucnej). W celu analizy wartości predykcyjnej historii żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, pacjenci zostali przydzieleni do jednej z trzech kategorii: osób, które miały poprzedni epizod zakrzepicy żył głębokich, zatorowości płucnej lub obu, niezależnie od tego, czy zostało to potwierdzone; ci, którzy mieli wcześniejszy epizod zakrzepicy żył głębokich, zatorowość płucną lub jedno i drugie, potwierdzone obiektywnymi metodami; oraz osoby bez historii żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.
Pacjenci byli również pytani o występowanie żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej w swoich rodzinach (rodzinna zakrzepica). Historia rodziny została uznana za pozytywną, jeśli krewni pierwszego stopnia – rodzice pacjenta, rodzeństwo lub dzieci – mieli żylną zakrzepicę. Historia rodzinna została również uznana za pozytywną, jeśli krewni drugiego stopnia – bracia lub siostry rodziców pacjenta lub dziadkowie pacjenta – mieli zakrzepicę żylną. W analizie wartości predykcyjnej rodzinnej historii żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej pacjenci zostali przydzieleni do jednej z trzech kategorii: osób z rodzinną historią żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u krewnego pierwszego stopnia lub drugiego stopnia, z rodzinną historią w wywiadzie rodzinnym. tylko krewni pierwszego stopnia i ci, którzy nie mieli historii zakrzepicy żył głębokich lub zatorowości płucnej, jak zdefiniowano powyżej. Wreszcie, pacjenci z historią zakrzepicy żylnej zostali zapytani o to, w jakim wieku wystąpił pierwszy epizod żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, niezależnie od tego, czy epizod został potwierdzony. W przypadku pacjentów bez wcześniejszych epizodów żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej odnotowano wiek podczas prezentacji. W celu analizy wartości predykcyjnej wystąpienia żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej we wczesnym wieku (zakrzepica młodzieńcza), pacjenci zostali przydzieleni do jednej z dwóch kategorii: osób z pierwszym epizodem przed 41 rokiem życia i pacjentów z pierwszym epizodem w w wieku 41 lat lub później. Ponadto oceniano wartości predykcyjne następujących kombinacji: wywiad rodzinny (u krewnego pierwszego stopnia lub drugiego stopnia) i nawrotowa zakrzepica żylna w probandzie; wywiad rodzinny (w krewnym pierwszego stopnia lub drugiego stopnia) i pierwszy epizod żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej przed ukończeniem 41 lat; oraz wywiad rodzinny (u krewnego pierwszego stopnia lub drugiego stopnia), nawracającą zakrzepicę żylną w probandzie i pierwszy epizod żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej przed ukończeniem 41. roku życia.
[patrz też: intubacja dotchawicza, olx pasłęk, xarelto zamienniki ]