Niedobory białek hamujących krzepnięcie i fibrynolitycznych u pacjentów ambulatoryjnych z zakrzepicą żył głębokich ad 5

Nie stwierdzono innych niedoborów białka w tej grupie. Tabela przedstawia poziomy funkcjonalne lub antygenowe białek hamujących krzepnięcie i fibrynolitycznych u pacjentów z zakrzepicą żył głębokich. Tabela 2. Tabela 2. Pozytywne wartości predykcyjne historii żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, rodzinnej historii zatorowej choroby zakrzepowo-zatorowej i pierwszego epizodu żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej przed ukończeniem 41. roku życia z powodu wyizolowanego niedoboru białka u pacjentów z głęboką żyłką Zakrzepica. Tabela 3. Tabela 3. Pozytywne wartości predykcyjne historii rodzinnej, nawrotowej i młodzieńczej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej w różnych kombinacjach na obecność wyizolowanego niedoboru białka u pacjentów z zakrzepicą żył głębokich. Druga kwestia poruszona w naszym badaniu dotyczyła dodatniej wartości predykcyjnej historii nawrotowej, rodzinnej lub młodzieńczej zakrzepicy żył głębokich (lub ich kombinacji) pod kątem obecności jednego z tych niedoborów białka u pacjentów z ostrą zakrzepicą żył głębokich. Pozytywne wartości prognostyczne dla obecności wyizolowanego niedoboru białka u pacjentów z historią żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej potwierdzone przez obiektywne testy i u pacjentów z historią niepotwierdzonych epizodów wynosiły odpowiednio 13 i 9 procent (Tabela 2). W przypadku pacjentów z rodzinnym wywiadem żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u krewnych pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub tylko krewnych pierwszego stopnia, dodatnie wartości prognostyczne dla występowania niedoboru białka wynosiły odpowiednio 16 i 15 procent ( Tabela 2). Prawdopodobieństwo wyizolowanego niedoboru białka u pacjentów, którzy mieli pierwsze zdarzenie zakrzepowo-zatorowe przed 41 rokiem życia, wynosiło 12 procent (Tabela 2). Wreszcie, pozytywne wartości prognostyczne różnych kombinacji wyników w historii medycznej przedstawiono w Tabeli 3. Połączenie rodzinnej, nawrotowej i młodzieńczej zakrzepicy żył głębokich było obecne u 3 z 23 pacjentów z izolowanym niedoborem białka, podczas gdy tę kombinację stwierdzono u 7 pacjentów bez niedoborów białka, uzyskując dodatnią wartość predykcyjną 30 procent.
Dyskusja
Niedobory białek związanych z funkcjonowaniem układu krzepnięcia i fibrynolizy są coraz częściej uznawane za związane ze zwiększonym ryzykiem żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. W kilku badaniach w wybranych grupach pacjentów stwierdzono, że izolowane niedobory antytrombiny III, białka C, białka S lub plazminogenu odpowiadają za stan zakrzepowy u około 30% pacjentów.16 17 18 19 20 21 22 Obecne badanie w dużej serii kolejnych pacjentów ambulatoryjnych z ostrą zakrzepicą żył głębokich dowodzi, że ogólna częstość występowania niedoborów antytrombiny III, białka C, białka S lub plazminogenu wynosiła tylko 8,3% (przedział ufności 95%, 5,4 do 12,4). Należy zauważyć, że częstość występowania tych niedoborów w dobranej pod względem płci i kontrolowanej pod względem wieku grupie kontrolnej bez zakrzepicy żylnej (zdefiniowanej przez normalne wyniki w testach pletyzmografii seryjnej impedancji) wynosiła 2,2% (przedział ufności 95%, od 0,5 do 6,1), który jest zgodny z obserwacją Mileticha i współpracowników, 30 którzy stwierdzili poziomy w osoczu zgodne z heterozygotycznym niedoborem białka C u na 60 zdrowych dorosłych
[podobne: gumtree wielkopolskie, intubacja dotchawicza, nabłoniak ]