Masowe leczenie w celu eliminacji Filariasis w Papui Nowej Gwinei ad

Odsetek osób, które były pozytywne dla mikrofilarii zmniejszył się o 76 do 99 procent, a potencjał transmisyjny – szacowana liczba inwazyjnych larw infekcyjnych (trzeciego stadium) na osobę na rok – zmniejszył się o 31 do 58 procent 12 miesięcy po podaniu pojedynczej dawki leków. 9 W bieżącym badaniu oceniliśmy wpływ poziomów transmisji linii bazowej i wpływu czterech rocznych terapii przeciwpasożytniczych na trzy kluczowe punkty końcowe kontroli filariozy: rezerwuar mikrofilarii, nasilenie nieprawidłowości limfatycznych i zapadalność na nowe infekcje. Metody
Badanie populacji i losowanie
Mieszkańcy 14 wiosek (zwanych dalej jednostkami lub jednostkami leczenia) w dystrykcie Dreikikir w Papui Nowej Gwinei uczestniczyli w tym otwartym badaniu porównującym skuteczność pojedynczej rocznej dawki dietylokarbazaminy z iwermektyną (6 mg na kilogram masy ciała i Odpowiednio 400 .g na kilogram) w stosunku do pojedynczej rocznej dawki samej dietylokarbazezyny (6 mg na kilogram) w zmniejszaniu przenoszenia W. bancrofti. Metoda randomizacji i kategoryzacji 8 jednostek leczenia jako o umiarkowanej szybkości transmisji i 6 jako o wysokiej szybkości transmisji zostały opisane wcześniej. 9-12
Procedura uzyskania świadomej zgody i projektu badania została zatwierdzona przez Komitet Doradczy ds. Badań Medycznych w Papui Nowej Gwinei oraz instytucjonalną komisję ds. Badań ludzkich w Case Western Reserve University w Cleveland. Zgodę na udział osób, które ukończyły 16 lat lub młodsze, uzyskano od rodzica lub opiekuna. Tylko osoby, które ukończyły co najmniej pięć lat, były uprawnione do otrzymywania narkotyków. Dzieci, które osiągnęły piąte urodziny w ciągu 12 miesięcy poprzedzających roczne leczenie, otrzymały pierwsze leczenie w tym czasie. Kobiety w ciąży zostały wyłączone z przyjmowania leków, ponieważ ivermectin nie może być stosowana w czasie ciąży.
Dystrybucja narkotyków i działania niepożądane
Diethylcarbamazine (tabletki 50 mg) i ivermectin (tabletki mg) zostały dostarczone przez Światową Organizację Zdrowia. Ponieważ reakcje na leki przeciwproblemowe są najsilniejsze u osób z wysokim poziomem mikrofilarii, 13,14 dokładnie monitorowaliśmy 966 osób pod kątem działań niepożądanych po pierwszym leczeniu. Obserwowano niewielkie reakcje (bóle mięśni, bóle głowy, zmęczenie i obrzęk ręki, nogi lub narządów płciowych) oraz ciężkie reakcje (wysoka gorączka, duszność i zapaść), które wystąpiły w ciągu 48 godzin po podaniu leku. Acetaminofen był podawany z niewielkimi reakcjami.
Miary zakażenia i choroby
Status zakażenia oceniono na jeden dzień przed pierwszym zabiegiem w 1994 r. I raz w roku po pierwszym, drugim, trzecim i czwartym roku leczenia. Gęstość mikrofilarii w ml krwi i poziom antygenu Og4C3 oceniono ilościowo za pomocą filtracji membranowej i testu immunoenzymatycznego (TropBioMed), odpowiednio.15,16. Odsetek osób, które były pozytywne pod względem mikrofilarii i średniej geometrycznej liczby mikrofilarii na mililitr krwi przed i jeden rok po każdym traktowaniu zostały obliczone.
Rysunek 1
[przypisy: psycholog warszawa ursynów, propranolol nerwica, kalendarz ciąży kota ]
[więcej w: pryszcz na wardze sromowej, rak nosogardła, propranolol nerwica ]