Masowe leczenie w celu eliminacji Filariasis w Papui Nowej Gwinei ad 7

Dodatkowe środki lub dłuższe okresy leczenia mogą być konieczne w obszarach o wysokim wskaźniku transmisji. Ponieważ skuteczność przenoszenia różni się w przypadku gatunków komarów, nie jest jeszcze jasne, czy podobne wnioski można wyciągnąć w obszarach, w których komary nie-anopheline przekazują W. bancrofti. Nasze wyniki sugerują, że masowe leczenie zostanie dobrze przyjęte. Ciężkich działań niepożądanych nie zaobserwowano po podaniu 8335 dawek dietylokarbazą z dodatkiem iwermektyny lub samej dietylokarbazezyny, a 77 do 86 procent kwalifikujących się pacjentów otrzymało co najmniej jeden z czterech zabiegów rocznie. Chociaż niewielkie skutki uboczne, takie jak ból mięśni i zmęczenie, odnotowało jedną szóstą pacjentów po pierwszym leczeniu, takie reakcje były związane ze zwiększoną częstością uczestnictwa w następnym roku, prawdopodobnie z powodu działań niepożądanych postrzeganych jako wskaźniki skuteczności leczenia. Ostre reakcje po leczeniu mogą być mediowane przez zapalne cytokiny, które są regulowane w górę, gdy filarowe antygeny i cząsteczki pochodzące z wolbachii są uwalniane przez umierające mikrofilarie.28,29
Masowe leczenie zmniejszyło ciężar klinicznej choroby limfatycznej. Częstość występowania wodniaków zmniejszyła się z 15 procent do 5 procent, a obrzęk moszny zniknął u 87 procent mężczyzn z wcześniej istniejącą chorobą narządów płciowych. Podobnie częstość obrzęku limfatycznego kończyn dolnych zmniejszyła się z 5% do 4%, a 69% pacjentów z wcześniejszą chorobą miało kliniczne wyleczenie. Doniesienia z innych dziedzin, w których endemiczne stwardnienie rozsiane jest endemiczne, sugerują, że korzystne efekty, które obserwowaliśmy, mogą być uogólnione.3031 Mechanizm, w którym jawna choroba limfatyczna jest odwrotna, nie jest znany, ale infekcja nie musi być wyleczona, ponieważ filarialna antygenemia utrzymywał się u większości badanych i nie było korelacji pomiędzy tym stwierdzeniem a liczbą faktycznie otrzymanych terapii. Spekulujemy, że leczenie masowe zmniejsza narażenie na zakażone larwy i że to z kolei zmniejsza intensywność odpowiedzi zapalnych na nowo zaszczepione W. bancrofti lub ich endosymbionty wolbachiczne. Badania wykazały, że szybkość transmisji koreluje zarówno z częstością występowania zaburzeń limfatycznych, jak iz profilem cytokin oraz wytrzymałością specyficzną dla filarialnego limfocytu T.32
Cztery coroczne zabiegi zmniejszyły odsetek osób, które były pozytywne pod względem mikrofilarii o 86 do 98 procent, a geometryczna średnia gęstość mikrofilarii do mniej niż we wszystkich grupach. Zmniejszenie rezerwuaru mikrofilarii było bardziej wyraźne po leczeniu dietylokarbazą z dodatkiem iwermektyny niż po leczeniu samą dietylokarbazyną, a zmniejszenie dodatnich wyników mikrofilarii było początkowo większe w obszarach o umiarkowanym stopniu transmisji niż w obszarach o wysokim odsetku transmisja. Jednak po czwartym leczeniu szansa na pozytywne wyniki dla mikrofilarii była podobna we wszystkich grupach niezależnie od szybkości transmisji lub schematu leczenia. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę te wyniki w kontekście wysokiego odsetka transmisji i zakażenia w Papui Nowej Gwinei w porównaniu z innymi obszarami endemicznego zakażenia
[podobne: definicja zdrowia wg who, zabieg taki jak shiatsu, intubacja dotchawicza ]
[hasła pokrewne: thyrosan, komórki metaplastyczne, intubacja dotchawicza ]