Masowe leczenie w celu eliminacji Filariasis w Papui Nowej Gwinei ad 5

Jednak po czwartym leczeniu szansa na infekcję mikroprzedsionkową zmniejszyła się do mniej niż 0,1, niezależnie od tego, czy badani żyli w obszarze o umiarkowanym lub wysokim wskaźniku transmisji, i niezależnie od tego, czy podawano im dietylokarbazę z dodatkiem iwermektyny lub samej dietylokarbazyny . Wpływ leczenia na transmisję
Ryc. 3. Ryc. 3. Entomologiczne indeksy transmisji w dwóch jednostkach o różnym tempie transmisji losowo przypisane do dietylokarbazezy plus Iwermektyna. Współczynnik gryzienia (szacowana liczba komarów próbujących pobrać mączkę z krwi na osobę na rok), współczynnik zakaźności infekcyjnej (szacowana liczba ukąszeń komarów zawierających infekcyjne larwy na osobę na rok) oraz potencjał transmisyjny (szacowana liczba zakażone larwy zainokulowane na osobę na rok). Na każdym poziomym pasku sekcje stanowią 12 miesięcy roku.
Przed leczeniem istniało od 24 do 167 ugryzień od komarów zawierających infekcyjne larwy na osobę rocznie w jednostkach leczniczych o umiarkowanej częstości transmisji i 224 do 742 zakażeń infekcyjnych na osobę rocznie w jednostkach o wysokim wskaźniku transmisji; odpowiednie przedziały dla potencjału przenoszenia wynosiły 45 do 404 i 704 do 2518 zakaźnych larw zainokulowanych na osobę na rok. Szczegółowe wskaźniki entomologiczne w dwóch jednostkach leczenia, w których stosowano dietylokarbazę z dodatkiem iwermektyny, przedstawiono na rycinie 3.
W jednostce o umiarkowanej szybkości transmisji, ogólny potencjał transmisji zmniejszył się o 97 procent (z 704 do 23 zakaźnych larw zainokulowanych na osobę rocznie). Efekt leczenia był mniej zaznaczony w jednostce przy wyższym wskaźniku transmisji. Potencjał przesyłu przed traktowaniem 1485 zakaźnych larw zainokulowanych na osobę rocznie zmniejszył się do 234 zakażonych larw zainokulowanych na osobę rocznie w roku po trzecim rocznym leczeniu (84% redukcji). Wzorzec ekspozycji na zarażające się komary również różnił się w zależności od stopnia wstępnej transmisji. W jednostkach o umiarkowanej częstości transmisji przed leczeniem, po leczeniu występowała średnio 0 ukąszeń komarów infekcyjnych na osobę na miesiąc w ciągu 11 miesięcy w roku. Natomiast w jednostkach o wysokim wskaźniku transmisji przed leczeniem stawki pozostawały umiarkowane do wysokich (od do ponad 30 ugryzień od komarów infekcyjnych na osobę na rok) przez pięć do siedmiu miesięcy w roku po rozpoczęciu leczenia.
Aby oszacować wpływ masowego leczenia na powstawanie nowych zakażeń, porównaliśmy częstość występowania zakażeń dodatnich pod względem mikrofilarii u wcześniej nieleczonych kohort pięcio- i sześcioletnich dzieci z każdego roku badania w odniesieniu do schematów leczenia łącznie. Przed początkowym leczeniem 28 z 64 dzieci (44 procent) miało pozytywny wynik na obecność mikrofilarii. W sumie 9 procent było pozytywnych dla mikrofilarii w 1995 (3 z 32), 11 procent w 1996 (8 z 71), 2 procent w 1997 (1 z 42) i 6 procent w 1998 (3 z 52) (.2 = 12,9 dla porównania między wartością przed traktowaniem a wartością z 1998 r., P <0,001).
Wpływ na poziom antygenów Filarial
Tabela 2
[patrz też: morfologia koszt, bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, złamanie kości łódeczkowatej ]
[patrz też: złamanie kości łódeczkowatej, kregi szyjne, podwyższone ggtp ]