Lokalizacja serca granulocytów Eozynofilowych – podstawowe białko podstawowe w ostrym martwiczym zapaleniu mięśnia sercowego

Związek eozynofilii z endomiokardią został dobrze udokumentowany. Postać Löfflera zapalenia wsierdzia, charakteryzująca się eozynofilowym zapaleniem trzustki, martwicą mięśnia i zapaleniem tętnicy, jest zwykle cechą niektórych chorób ogólnoustrojowych, w tym zespołu hipereozynofilowego, białaczki eozynofilowej 2 3 4, 5 guzowatego zapalenia tętnic, 6, 7 wywołanej lekiem nadwrażliwości, 8 astmy oskrzelowej, 9 10 11 raka dróg żółciowych, 12 i choroby pasożytnicze.13 Zajęcie serca charakteryzuje się podostrym przebiegiem i objawami zastoinowej niewydolności serca. Leczenie glikokortykosteroidami i lekami cytotoksycznymi jest skuteczne. 14 Ostre martwicze zapalenie eozynofilowe występujące w nieobecności znaczących chorób pozakosowych odnotowano tylko rzadko.15 Choroba ma krótki przebieg i szybko prowadzi do zgonu. Glikokortykosteroidy nie okazały się skuteczne w ostrej postaci choroby, być może dlatego, że w nielicznych przypadkach, kiedy stosowano glukokortykoidy, wprowadzono je późno w toku badania klinicznego.15 Opisujemy dwoje dzieci, u których po krótkiej chorobie nastąpiło nagłe uszkodzenie mięśnia sercowego. , prawdopodobnie wirusowe, i zmarł w ciągu kilku godzin po piorunującym ostrym martwiczym eozynofilowym zapaleniu mięśnia sercowego. Dekompensacji czynności serca towarzyszył wzorzec zawału w elektrokardiografii oraz u jednego pacjenta przez obwodową eozynofilię. U obu pacjentów stwierdzono depozycję głównego białka podstawowego granulki eozynofili w martwiczym mięśniu sercowym, au jednego pacjenta nieprawidłowości granul granulo- wych eozynofilów charakterystyczne dla stanu aktywacji obserwowano na mikroskopie elektronowym. Zaburzenia pozaczyniowe podczas autopsji były w dużej mierze związane z niewydolnością serca. Opisy przypadków
Pacjent
Gorączka, złe samopoczucie, nudności i bóle mięśni rozwinęły się u wcześniej zdrowego, 14-letniego białego chłopca 10 dni przed przyjęciem, a on był leczony ampicyliną. Trzy dni przed przyjęciem nagle rozwinęła się stopniowo ciężka duszność, ortopedia, zawroty głowy i niedociśnienie. Po 500-ml dożylnym bolusie normalnego roztworu soli w pobliskim szpitalu został przeniesiony do naszego szpitala. Nie było historii spożycia wieprzowiny, niedawnej ekspozycji na zwierzęta, alergii lub stosowania leków przeciwhistaminowych. Badanie przedmiotowe wykazało tętno 140 uderzeń na minutę, częstość oddechów 60 na minutę i ciśnienie krwi 70/40 mm Hg, ze słabymi impulsami obwodowymi. Było powiększenie i tkliwość wątroby, pozytywny refluks wątrobowo-naczyniowy, obustronne rzęski i galop S3 bez szmerów. Na klatce piersiowej i udach pacjenta pojawiła się drobna grudkowo-grudkowa wysypka. Elektrokardiografia ujawniła niespecyficzne zmiany w odcinku ST i fali T, z głębokimi, szerokimi falami Q w odprowadzeniach V1 i V2. W badaniu echokardiograficznym stwierdzono ciężką hipokinezę lewej komory, niską frakcję skracania o 12 procent (prawidłową, 28 do 38 procent) i niewielki wysięk osierdziowy. Echokardiografia pulsacyjnego Dopplera wykazała łagodne obrzęki trójdzielne. Liczba białych krwinek wynosiła 23 500 na mikrolitr, a całkowita liczba eozynofili wynosiła 1410 na mikrolitr (normalnie, 200 do 400). Hematokryt wynosił 0,522 przy przyjęciu i 0,35 po podaniu dożylnych płynów. Ciężar właściwy moczu po leczeniu furosemidem wynosił 1,009, przy pH 5,0
[patrz też: pryszcz na wardze sromowej, kregi szyjne, intubacja dotchawicza ]