Lokalizacja serca granulocytów Eozynofilowych – podstawowe białko podstawowe w ostrym martwiczym zapaleniu mięśnia sercowego ad 5

Eozynofilia obwodowa występuje w ostrym martwiczym eozynofilowym zapaleniu mięśnia sercowego 15, ale przy masowej migracji eozynofili do tkanek może zmniejszyć się liczba obwodowo-eozynofili. Tak więc obwodowa eozynofilia może zniknąć w miarę postępu choroby. Pacjentka 2 nie miała eozynofilii obwodowej i zmarła kilka godzin po jej przybyciu na pogotowie, co wskazuje na bardziej zaawansowany stan zaawansowania choroby niż u Pacjenta 1. Dokładny mechanizm patogenetyczny ostrego martwiczego eozynofilowego zapalenia mięśnia sercowego nie został zdefiniowany. Spontaniczna cytotoksyczność eozynofili in vitro w stosunku do ludzkich embrionalnych komórek serca jest niska, ale może być zwiększona przez dodanie antyserum antyserum.22 U naszych pacjentów niezwykła reakcja eozynofili prawdopodobnie spowodowała uwolnienie eozynofilowych granulek do krwi i mięśnia sercowego. Ultrastrukturalne zmiany w ziarnach eozynofilów zaobserwowane u Pacjenta prawdopodobnie wskazują na stan aktywacji23. Po aktywacji następuje degranulacja i uwalnianie białek granulek, w tym głównego białka zasadowego. Białka wewnątrz granulek są cytotoksyczne 24 25 26 i indukują uszkodzenie mięśnia sercowego 26, 27. U obu pacjentów główne białko podstawowe granulocytów eozynofilowych było obecne w nekrotycznym mięśniu sercowym. Rola patogenetyczna tego białka została zasugerowana przez Löfflera w endotykarditis, 23, 28, 29, a choroba u naszych pacjentów może być uważana za ostry wariant tego zaburzenia. Główne białko podstawowe jest również silnym stymulatorem płytek krwi30. Dlatego skrzepliny serca, jak widać u Pacjenta 1, mogą być częścią patologicznego spektrum aktywacji eozynofilów.
Ze względu na krótki czas trwania choroby u naszych pacjentów nie było możliwości przeprowadzenia badania glikokortykosteroidów, leków przeciwzakrzepowych ani leków przeciwpłytkowych .3 Pozostaje stwierdzić, czy szybka instytucja takiego leczenia skutecznie zmienia odpowiedź eozynofilową.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Częściowo wsparte dotacjami z National Institutes of Health (AI-15231) oraz z fundacji Fleur-de-Lis i Mayo.
Jesteśmy wdzięczni dr Malcolmowi Srebrnemu za zbadanie patologicznych próbek od Pacjenta 1, do doktora Thomasa W. McGoverna za pomoc w immunobarwieniu mięśnia sercowego i do pani Sue Marler za pomoc w przygotowaniu manuskryptu.
Author Affiliations
Od Departamentów Patologii (DED, HL) i Pediatrii (SJ, SN), Oddziału Kardiologii, Szkoły Medycznej Uniwersytetu w St. Louis oraz Szpitala Dziecięcego im. Kardynała Glennona w St. Louis; oraz Departament Immunologii, Mayo Clinic and Foundation, Rochester, Minn. (GMK, GJG). Prośby o przedruk do Dr. deMello w Departamencie Patologii, 1465 S. Grand Blvd., St. Louis, MO 63104.

[hasła pokrewne: gumtree wielkopolskie, powiększone węzły chłonne w pachwinie, pryszcz na wardze sromowej ]