Choroba po podróży międzynarodowej

Recenzja Ryana i współpracowników (wydanie 15 sierpnia) na temat choroby po podróży międzynarodowej skupia się głównie na chorobach tropikalnych, ale powszechne infekcje bakteryjne są główną przyczyną chorób u podróżnych.
Z 779 amerykańskich podróżnych w jednym badaniu 202 (26 procent) zgłosiło 235 chorób.2 Biegunka była wiodącym problemem zdrowotnym (dotykającym 13 procent), a następnie objawami układu oddechowego (w 10 procentach) i problemami skórnymi (w 3 procentach). Częstość występowania malarii była niska (3,8 przypadków na 1000 podróżnych). W retrospektywnym australijskim badaniu 232 kolejnych pacjentów najczęstszym rozpoznaniem była malaria (częstość występowania, 27 procent), następnie infekcja dróg oddechowych (24 procent), zapalenie żołądka i jelit (14 procent), gorączka denga (8 procent) i zapalenie płuc (6 procent) .3 W naszej serii 187 podróżujących najczęstszymi diagnozami były malaria (44 procent), infekcja dróg moczowych (6 procent), infekcja przewodu pokarmowego (5 procent) i infekcja dróg oddechowych (3 procent) .4 Skóra bakteryjna infekcje są szczególnie ważne i zajmują drugie miejsce w prospektywnym badaniu warunków dermatologicznych.5
Powszechne infekcje bakteryjne są rosnącą przyczyną chorób po podróży.
Eric Caumes, MD
François Bricaire, MD
Hôpital Pitié-Salp.tri.re, 75013 Paryż, Francja
eric. [email protected] ap-hop-paris.fr
5 Referencje1. Ryan ET, Wilson ME, Kain KC. Choroba po podróży międzynarodowej. N Engl J Med 2002; 347: 505-516
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Hill DR. Problemy zdrowotne w dużej kohorcie Amerykanów podróżujących do krajów rozwijających się. J Travel Med 2000; 7: 259-266
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. O Brien D, Tobin S, Brown GV, Torresi J. Fever w powracających podróżnikach: przegląd przyjęć do szpitala na okres 3 lat. Clin Infect Dis 2001; 33: 603-609
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Zeller V, Didier B, Dos Santos G, Bossi P, Bricaire F, Caumes E. Przyczyny gorączki u pacjentów powracających z tematów. W: Program i książka streszczeń 7. Konferencji Międzynarodowego Towarzystwa Medycyny Podróży (CISTM 7), Innsbruck, Austria, 27-31 maja 2001 r .: 173. abstrakcyjny.
Google Scholar
5. Caumes E, Carriere J, Guermonprez G, Bricaire F, Danis M, Gentilini M. Dermatoses związane z podróżami do krajów tropikalnych: prospektywne badanie dotyczące diagnozy i leczenia 269 pacjentów zgłaszających się do jednostki chorobowej tropikalnej. Clin Infect Dis 1995; 20: 542-548
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W przeglądzie choroby po podróży międzynarodowej Ryan i in. mogli poświęcić więcej uwagi znaczeniu problemów psychologicznych. Od wyłączenia ataków lękowych do szczerej psychozy, problemy te często zmuszają do zakończenia podróży do odległych krajów. Względne ubóstwo, niesamowite różnice kulturowe, a czasem niezwykłe środowiska (np. Na dużych wysokościach) mogą wywołać ostre problemy psychologiczne, które należy rozpoznać i poradzić sobie z nimi. Podróż może być stresująca
Budda Basnyat, MD
Nepal Międzynarodowa klinika, Katmandu 3596, Nepal
[email protected] wlink.com.np
Odniesienie1 Phelan M. Zaburzenia psychiczne. W: Dawood R, wyd. Zdrowie podróżujących: jak zachować zdrowie za granicą. 4 ed. Oxford, Anglia: Oxford University Press, 2002: 444-7.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Jak wskazują Caumes i Bricaire, infekcje bakteryjne są częstymi przyczynami choroby po podróży. W naszym przeglądzie staraliśmy się podkreślić potrzebę standardowego pobierania i badania fizykalnego oraz, w razie potrzeby, oceny moczu, radiografii klatki piersiowej i oceny stolca w celu wykazania jakiejkolwiek infekcji. Zgadzamy się również z Basnyat. Stres psychologiczny związany z podróżowaniem może spowodować wyłączenie warunków psychologicznych.
Edward T. Ryan, MD
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114
[email protected] org
Mary E. Wilson, MD