Analiza wyników rekonstrukcji lub amputacji po urazach zagrażających zdrowiu ad 5

Ponad jedna trzecia pacjentów była hospitalizowana co najmniej raz z powodu komplikacji; Pacjenci poddani rekonstrukcji byli bardziej narażeni na rehospitalizację niż ci, którzy przeszli amputację (47,6 procent vs. 33,9 procent, P = 0,002). Tabela 3. Tabela 3. Wyniki dla profilu wpływu na chorobę dla 493 pacjentów ocenianych 12 miesięcy po urazie i 460 pacjentów ocenianych 24 miesiące po urazie. Tabela 4. Tabela 4. Związek między cechami klinicznymi i demograficznymi a punktami oceny wpływu choroby. Tabela 5. Tabela 5. Średnie wyniki dla profilu wpływu na chorobę dla 460 pacjentów, którzy zostali oceniani 24 miesiące po urazie. Średnie wyniki dla Profilu Wpływu na Chorobę wynosiły 14,5 po 12 miesiącach i 12,0 po 24 miesiącach; po 24 miesiącach 42,0 procent pacjentów miało wyniki większe niż 10. Nie było istotnych różnic w punktacji między grupami leczenia (Tabela 3). Wyniki podskali pracy były szczególnie wysokie. Po 24 miesiącach 53,0 procent pacjentów po amputacji i 49,4 procent osób po rekonstrukcji wróciło do pracy (P = 0,48). Tabela 4 przedstawia szacunki wielkości zmian wyników w odniesieniu do kilku zmiennych towarzyszących, w tym amputacji różnych typów (w porównaniu z rekonstrukcją). Analiza regresji potwierdza brak ogólnej różnicy w wynikach między grupami po korekcie dla potencjalnych czynników zakłócających. Chociaż pacjenci poddani amputacji przez kolano mieli gorsze wyniki niż pacjenci poddani innym rodzajom zabiegów, różnice te nie były statystycznie istotne. Aby podkreślić podobieństwo wyników po amputacji lub rekonstrukcji, średnie skorygowane wyniki (uzyskane z końcowego modelu regresji) są przedstawione zgodnie z rodzajem leczenia w Tabeli 5.
W analizach wieloczynnikowych czynniki, które były istotnymi predyktorami złego wyniku (wskazanego przez wysoki wynik oceny wpływu na chorobę) obejmowały rehospitalizację z powodu poważnej komplikacji, posiadanie mniej niż wykształcenie w szkole średniej, posiadanie dochodu gospodarstwa domowego poniżej federalnego poziomu ubóstwa bycie niebiałym, brak ubezpieczenia lub posiadania Medicaid, posiadanie słabej sieci pomocy społecznej, niski poziom poczucia własnej skuteczności (pewność własnej zdolności do wznowienia działalności w głównym życiu), palenie papierosów i udział w systemie prawnym odszkodowania za poniesione szkody . Predyktory złego wyniku były takie same w obu grupach. Związek między ubezpieczeniem prywatnym a niepełnosprawnością zmieniał się jednak w czasie; Prywatne ubezpieczenie wiązało się z największą poprawą wyników w okresie od 6 do 12 miesięcy. Charakterystyka urazu (według wyniku punktowego) nie była istotnie skorelowana z wynikami mierzonymi przez Profil Udaru Chorobowego, ani też obecnością ani ciężkością innych urazów kończyn bocznych i przeciwstronnych.
Dyskusja
Po dostosowaniu do ciężkości urazu i różnych innych cech, pacjenci, którzy przeszli amputację mieli funkcjonalne wyniki, które były podobne do pacjentów, którzy przeszli rekonstrukcję. Jednak poziomy niepełnosprawności po dwóch latach były wysokie w obu grupach: ponad 40 procent miało wynik większy niż 10 w profilu wpływu na chorobę, odzwierciedlając poważną niepełnosprawność
[hasła pokrewne: leczenie kanałowe kraków, prady traberta, nfz katowice przeglądarka skierowań ]
[patrz też: magodent warszawa, xarelto zamienniki, sccs zabrze ]